در حیرت

7 نکته درباره یادگیری زبان خارجی

يكشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ق.ظ
1- زبان مورد نظر را بکار بگیرید 
 یک هدف کوچک قابل دسترس انتخاب کنید. رسیدن به این هدف وضعیت شما را بگونه ای تغییر می دهد که احساس ناتوانی در برابری اینهمه لغت و قاعده نکنید و با روحیه بهتر کارتان را شروع کنید. یک مترجم آلمانی تجربه خود را اینگونه بازگو کرده است که ابتدا 50 لغت را یادگرفتم و شروع کردم آنها را بکار بگیرم، سپس شروع کردم یکی یکی قواعد گرامر را هم حیطه دانسته هایم به دانسته هایم وارد کنم.   

2- زبان آموزی را تبدیل به یک سبک زندگی کنیم
آموختن زبان برای آنهایی که بدنبال آن هستند باید به جزئی از زندگی روز و شب آنها بدل شود.  یعنی در همه ساعات شبانه روز مساله یادگیری زبان در فعالیتهایتان حضور داشته باشد. این مساله بقول یک معلم زبان اسپانیایی وجه تمایز شاگرادان شدیدا موفق از سایر شاگردانش بوده است.     درخانه با زبان بازی کنید هر چه زبان را بیشتر وارد زندگیتان کنید مغزتان بیشتر آن را بعنوان یک امری که ارزش توجه دارند می پذیرد.  بنابراین از هر فرصتی برای اینکه زبان جدید جلوی چشمتان قرار بگیرد استفاده کنید. اشیا اطرافتان را برچسب بزنید، کتابهای بچه گانه نوشته شده به آن زبان را بخوانید، فیلمهای زیر نویس دار ببینید و گفتگوهای خیالی(بگونه ای که کلمات را ادا کنید) با یک دوست تخیلی داشته باشید.
 
3- از تکنولوژی کمک بگیرید
از موبایل، ابزارهای موبایلی، کامپیوتر، سی دی های آموزشی، نرم افزارهایی مثل آنکی در زبان آموزی حداکثر استفاده را ببرید.     به زبان آموزی به چشم دروازه ای به تجارب جدید نگاه کنید یادگرفتن زبان با ایجاد تجربه های جدید در محیط مربوط به قلمرو آن زبان اغلب به خوبی انجام می شود. بنابراین در اجتماعاتی مربوط به آن زبان شرکت کنید، به سایتهایشان مراجعه کنید، فیلمها یشان را از شبکه های در دسترس ببینید، دستور العملهای آشپزی غذاهای محلی شان را بخوانید و....   

4- دوستان جدید بیابید تعامل کردن با زبان جدید کلید یادگیری است، چون به شما می آموزد بجای اینکه یک جمله را بسازید و ترجمه کنید از اول با زبان مورد نظر فکر کنید. بنابراین افرادی که زبان بومیشان است را پیدا کنید یا کسانی را که با آنها به زبان بومی مکاتبه کنید و به یکدیگر  در یادیگری زبان مقابل کمک کنید.  
 
5- نگران اشتباه کردن نباش ترس از اشتباه کردن یکی از رایج ترین موانع زبان آموزیست. اما نوعا کسانی که به آن زبان تکلم می کنند نوعا مانند پدر و مادری بزرگوار از دیدن تلاش شما لذت می برند و برایش ارزش قائلند و هر وقت بتوانند به شما کمک خواهند کرد که زبان آنها را بیاموزید. پیشنهاد می شود که با یک فرد کم سن و سال تر از خودتان تمرین کنید. و البته صبور باشید. هر چه بیشتر به آن زبان صحبت کنید، به دستیابی به ایده گریزان صحب به زبان خارجی دقیقا همانگونه که بومی ها صحبت می کنند، نزدیک تر می شوید. پس از آن با افراد هم سن و سالتان صحبت کنید.

  منبع:http://blog.ted.com/2014/11/04/how-to-learn-a-new-language-7-secrets-from-ted-translators   /

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی