در حیرت

ترانه های نوستالژیک: تصنیف "به سوی تو"

چهارشنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۱، ۱۲:۴۲ ب.ظ
من چندان اهل موسیقی نیستم. گاهی اما ترانه ای یا قطعه ای چنان مجذوبم می کند که بارها گوشش می دهم و هر بار برایم تازه است و معنادار. یکی از این ترانه ها تصنیف "به سوی تو" است. این تصنیف اولین بار توسط دایوش رفیعی اجرا شده است و بعدها کوروس سرهنگ زاده و مهران زاهدی هم آن را اجرا کرده اند.  شعر و آهنگش به ترتیب از عبدالله الفت و مجید وفادار است. متن ترانه و هر سه اجرای آن را در این پست آورده ام. متن: به سوی تو، به شوق روی تو، به طرف کوی توسپیده دم آیم، مگر تو را جویم، بگو کجایینشان تو، گه از زمین گاهی ز آسمان جویمببین چه بی پروا، ره تو می پویم، بگو کجایی---کی رود رخ ماهت از نظرم، نظرمبه غیر نامت کی نام دگر ببرماگر تو را جویم، حدیث دل گویم، بگو کجاییبه دست تو دادم، دل پریشانم، دگر چه خواهیفتاده ام از پا، بگو که از جانم، دگر چه خواهییک دم از خیال من نمی روی ای غزال من---یک دم از خیال من نمی روی ای غزال مندگر چه پرسی زحال منتا هستم من، اسیر کوی توام، به آرزوی تواماگر تو را جویم، حدیث دل گویم، بگو کجاییبه دست تو دادم، دل پریشانم، دگر چه خواهیفتاده ام از پا، بگو که از جانم، دگر چه خواهی دانلود تصنیف به سوی تو : - با صدای داریوش رفیعی - با صدای کورس سرهنگ زاده - با صدای مهران زاهدی -------------------------------- مطالب مرتبط: ترانه های دوست داشتنی شعرهای به یادماندنی
  • حیران

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی